Dokážete se smířit se stoplossy?

Mnoho obchodníků se potýká se zcela základním problémem. Tento problém většinou ústí v naší psychice, která je pro trading nesmírně důležitá. Jedná se o posouvání či dokonce nepoužívání stoplossů. Stoploss by měl být náš nejlepší kamarád v tradingu.

Toto téma se opakuje neustále dokola a i přes tento fakt na to mnoho obchodníků stále zapomíná nebo si to nechtějí ani připustit. Dnes se společně podíváme na takový trochu odlišný pohled na stoploss, který by mohl pomoci s lepší akceptací ztrát.

První otázka je, proč vlastně obchodujete?

Chcete rychle zbohatnout? Pokud ano, tak to bude lepší vsadit sportku nebo něco podobného. Šance bude asi podobná, jako že s touhle motivací uspějete v tradingu. Pokud jsou důvody trochu jiné, tak pojďme zkusit trochu jiný pohled na trading.

Zkuste se na chvíli pozastavit a brát trading jako podnikání, jako firmu, kterou postupně budujete. Pokud budete mít nějaký cíl a založíte si firmu, tak pravděpodobnost, že uspějete během krátké chvíle, je opravdu malá. Za mnoho firmami stojí několik let usilovné práce, odříkání a mnoho dalšího, co vede k tomu,  abyste se stali opravdu úspěšnými. Není to tedy cesta k rychlému zbohatnutí, ale cesta k jisté svobodě a určitému cíli, který si stanovíme. Stejně to je i v tradingu. Pokud ho bereme jako nástroj k rychlému bohatství, tak buďme upřímní, moc šancí tam nebude.

Další otázka: Známe nějakou firmu, které nevznikají žádné náklady?

Takovou firmu si ani nedokáži představit. Vždycky je něco, co musíte vynaložit či obětovat. Může se jednat o kanceláře, spotřební materiál nebo například zaměstnance. Prostě vždy nás ta firma něco stojí, než nám ve výsledku přinese. Momentálně nejde pouze o čas, ale i o finanční náklady.

Jaké jsou náklady v tradingu?

Pokud pomineme tedy počítač a připojení k internetu, které máme i bez toho, aniž bychom se věnovali obchodování, moc nám toho nezbyde. Určitě mezi náklady budou patřit spready, ale pokud dobře vybereme našeho poskytovatele služeb, jedná se většinou o hodně malé částky. Je tu tedy ještě něco dalšího? No ano, jsou to právě ony stoplossy.

Pojďme je tedy nebrat jako něco negativního, ale jako náklad naší „firmy“, kterou na trhu budujeme. Firma bez nákladů neexistuje, a tak i stoploss do tradingu patří. Kdo říká, že to tak není, tomu pojďme popřát hodně štěstí, ať svůj účet ještě dlouho nevymaže. Stoploss je jasným nákladem naší firmy a jako správným podnikatelům nám nejde o to náklady odstranit, ale minimalizovat!!!